måndag 16 februari 2009

Appropå presenter, kärlek och romantik pt 2

Samma pojkvän. Samma naiva romantiker till tjej. Julafton.

Vi skulle snart flytta ihop. Visst hade allt gått lite fort men vi gillade ju varandra. Jo, men det gjorde vi. Och han, som aldrig firade jul eller alla hjärtans dag, eller födelsedagar eller ens en jävla fredag, lyckades bli övertalad att fira jul hemma hos min familj. Vi är äkta julfreaks. Vi älskar jul.
Jag tänkte att han kanske dragit lärdom av födelsedagen. Hoppades. Okej, förväntade mig ingen hundvalp direkt. Så luttrad hade jag iallafall blivit.

Och nog fick jag en julklapp alltid. Visst fick jag det. Jag hade köpt kläder till honom, en uppsättning fina knivar (fast nu har jag ju lärt mig att det är otur att ge bort knivar...hm) och ett stort fint fotoalbum som liksom skulle representera vår framtid, alla minnen vi skulle få ihop. De skulle in där i albumet. Vårat gemensamma liv. Det gav jag honom.

Jag fick ett par Thinsulate-vantar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar