torsdag 19 februari 2009

Fashion

Fick den här lilla trasan på posten, hade helt glömt bort den. Är det en keeper?















När jag gick i åttan. På vintern då. Då var grejen att man skulle ha dunjacka. En speciell en från JC hade alla. En svart. Eller marinblå. Och inte nog med det, man skulle liksom vika in den nedtill (väldigt viktigt att man gjorde det med huvtröjorna från fruit of the loom och Champion också). Resultatet blev ju en någorlunga särpräglad form. Ja, jo, klart jag också ville ha en såndär jacka. Men ni vet, jag är alltid lite sen men att fatta trenden. Och föräldrarna, ja, det var alltid lite motsträviga. Så när jag väl fick igenom det där dunjackeköpet - ja då var ju alla jackor slut på JC.
Tulla lite på reglerna då. Så viktigt kan det ju inte va. Att den är just från JC. Så vi stack till Jober Max. Rea som vanligt. Ja, och slutsålt. Förutom en.

Lila var den. LilaMETALLIC. För vuxna. I storlek XL.

Men jag ville ju så gärna gärna ha en dunjacka att vika in nedtill. Det blev aldrig så hippt. Det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar