tisdag 24 februari 2009

Proudly presenting: Peter K.

Peter lärde jag känna på Facebook, i en grupp som hette Dogma Montage. Vi ägnade i princip all vår vakna tid (vilket för Peter är ca 22 h om dygnet) åt att göra galna photoshop-montage. Det var då jag insåg vilket geni Peter är.
Peter K. is one crazy ass motherfucker. Det är ett som är säkert. En multitalang. Allt han rör vid blir humor. Eller konst. Verkligen allt. Han kan filma när han öppnar kylen och tar en öl och betraktaren skrattar högt.

Å andra sidan är han en bitter jävel, fast i fashionabla Stockholm, och världen vill honom illa - det är hans fullkomliga övertygelse. Tänk sura gubben i Kurage Den Hariga Hunden och ni har Peter.

Det är förbannat svårt att ironisera över Peter, det skulle liksom bara falla platt. Men en sak är säker, ni kommer se en hel del av Peter här på bloggen även framöver. En av mina största inspirationskällor.















"Promenad sa hon. Valla kärringen tänkte jag."

3 kommentarer:

  1. Bra skrivet! Jag ska använda den här texten som personligt brev om jag söker jobb nån gång. Jag lovar att göra skärmdump på ansökan o ev. svar.. Pete

    SvaraRadera
  2. Den här ska va här oxå.. /Pete

    http://www.youtube.com/watch?v=df_LGxnIU6s

    SvaraRadera
  3. ..Eller världen vill mig illa.. inte världen kanske.. Det är bara att det är så fullt av idioter överallt. Kan skriva en telefonkatalog i ämnet. Men det vet ni redan.

    Jag tror på karma, men det är tydligen helt fel. Man ska svina som ett as! Som ett AS!!

    Man ska vara så otrogen som möjligt, helst varje dag. Har man köpt en dyr bostadsrätt och väntar barn så gör man slut dan innan födseln såklart! För att man "har träffat en annan", säljare tror jag han var.. eller nåt. Hade visitkort iaf.

    De enda som tycks vara nöjda är alla som jobbar på Elgiganten o Siba och går på Stureplan på helgerna o sprutar champagne.

    Skjut mig!

    SvaraRadera