torsdag 26 februari 2009

Proudly presenting: Robert R.

Robert R. alltså. Ett av de första sms jag fick från honom var "möt mig vid Larskyrkan" och jag tänkte förnöjt att här har jag minsann hittat nån som inte håller på och sjåpar sig (Snygg som ett helvette är han ju också). Pang på ba'!

I wish!

Från dag ett har han hållt på å sjåpat sig, fanskapet. Herregud, kan en tjej få lite mother fuckin' love eller? Fast ja, man har ju fått en hel del annat. Ja, jag vet vad ni tänker där ute i stugorna, men nej, där gick ni bet.

Jag fick en fruktansvärt godhjärtad vän. Men humor. Förbannat bra humor. Varje gång vi ses skrattar jag så att jag gråter. Så bra. Med strålande smak för allt vad musik, litteratur och film - här är killen som introducerade mig till Arcade Fire, Hans Gunnarsson och Nekromantik.
Robert R. och en BiB så är vilken kväll som helst räddad. Och av den anledningen tycker jag synd om alla er stackare som aldrig kommer få ta del av den här galet bra killen.

Fast ah, det finns ju baksidor. Som det att han tydligen har blivit någon form av Göteborgare. Alltså, vem fan vill ha med nån Göteborgare att göra? Nä. Det betackar jag mig Robert R. Det betackar jag mig.

E du go' ellär? Nä fy fan.


3 kommentarer: