söndag 15 februari 2009

Smygätaren

Det var ju så, att jag i julklapp fick ett medlemskap i viktväktarna av mina underbara föräldrar. Helt härligt att få det i present, en jävla käftsmäll. Nu har denna lilla period av självsvält börjat. 
Jag är ju en duktig flicka, och att framstå i god dager hos mina föräldrar känns väldigt viktigt. Därför utspelade sig denna lilla scen idag:

Jag och Molly kommer hem till mina föräldrar, som överöser oss med blommor och presenter (efterspel från gårdagen). Jag fick rosor och ett halsband och min kära dotter fick kläder och en stor bytta gelehjärtan. Som min mor genast påpekade var menat för Molly, och inte hennes viktväktar-morsa. Jaja, fattar jag väl. 
Ändå beslutar sig Molly för att bjuda laget runt, duktig som jag är säger jag pliktskyldigt "Nej, tack" när frågan kommer till mig. 
Efter middagen blir suget dock för stakt för mig - jag kan inte motstå de färska, sockrade gelehjärtana som bara ligger där i sin hjärtformade plastask och bara väntar på att bli uppätna. Jag sonderar terrängen, Molly - upptagen i badet. Mamma - på toa. Pappa - fast framför teven. Då tar jag tillfället i akt, smyger så tyst min uppenbarligen FÖR stora kroppshydda kan med, och i en jävla fart grabbar jag åt mig en näve gelehjärta och piper in i köket igen. Sekunden senare reser sig fadern upp ur tevefotöljen och stegar in i köket. Jag vräker i mig näven med hjärtana och ber till gud att han inte ska notera mitt snedsteg.

Och fadern klev in i köket. Kastade en bister min på sin förlorade dotter. Och skakade uppgivet på huvudet.

1 kommentar: