fredag 13 februari 2009

Svensk Maffia

I förrgår när jag legat i sängen och försökt sova i ca en timma kom jag på den lysande idén att jag skulle prova på det där med ljudbok. Helt slappt bara ligga i sängen och lyssna på bok liksom. Upp ur sängen for jag och in på piratebay för att hitta någon bok som snabbt kunde laddas hem och föras in på mp3-spelaren. Det blev Svensk Maffia.

Säkert en intressant bok. Men det går inte. Jag lyssnar inte. För det enda jag hör är upplösarens röst. Värst är när han ska säga saker på engelska. Han uttalar engelska som om han trodde att han var amerikan. Bara helt överdrivet. Ääälkäääträäääzzzz. Och jag kommer på mig själv med att högljutt kommentera och håna honom.
- Hah, Hellzzzz Eengelzz va, Hellzzz... Hehe.. Jaja... Sverige är för litet för dig, det förstår jag.

Så vänder har blad. Och måste absolut avbryta meningen han befinner sig i för att säga:
-Sida femtiosex.
-Förihelvete, jag skiter väl i vilken sida du är på. Läs för fan. LÄS!

Och så inser jag. Där ligger jag och försöker provocera fram ett gräl. Med uppläsaren av Svensk Maffia. Och han nappar ju förstås inte, vilket gör mig galen. Galen. Istället vänder han ryggen till mig, och fortsätter läsa sin bok.
- Sida femtiosju

5 kommentarer:

  1. hehe, det är ju nästan så att man själv har lust att ladda ner den boken nu. Jag har faktiskt funderat på att läsa den då Hedemora tydligen nämns på ett ställe där i :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det finns tydligen maffia överallt. ÖVERALLT!

    SvaraRadera
  3. "Förihelvete, jag skiter väl i vilken sida du är på. Läs för fan."
    M a d e m y d a y!

    /P

    SvaraRadera
  4. @Pelletsmaskinen - Åh, satt och beundrarläste mina egna inlägg då jag fick syn på din kommentar! Helt missat. M a d e M Y d a y!

    SvaraRadera