lördag 28 februari 2009

A tribute to Hemligahaggan pt2

En av mina favoritbloggar genom tiderna gick i graven för längesedan. Det händer fortfarande att jag går tillbaka till den och läser mina favoritinlägg. Det känns ju som min skyldighet att ni också får ta del av denna sinnessjukt bra blogg. Så jag snor skiten, och kallar det en hyllning.

"Behöver hjälp!

Satungens stöldturné fortsätter. Var precis inne i hennes rum med ett gäng nytvättade kläder och vad hiitar jag i näst nedersta byrålådan? Ett halvt paket bragokex, en tom gevaliapåse och sju stycken ihopknöglade kaffefilter.

Sabla unge, är det därför hon beteer sig som en speedad tupp om kvällarna? Sitter hon och käkar kaffepulver och kakor nätterna igenom?

Får ta ett allvarligt snack med henne när hon kommer hem. Hur gör man för att få fram budskapet till en tvååring? Genom samtal eller ska jag fortsätta med att låsa in henne i garderoben om natten?"


utdrag från: metrobloggen.se/sobrilsubban

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar