tisdag 31 mars 2009

Gästbloggare Hemligahaggan


Satungen är förkyld. Nyss vaknade hon och skrek i nästan tio minuter över att hon var täppt i näsan. Sedan kissade hon ned hela mig. Hon satt nämligen i min famn. De där situationerna är lite svåra att hantera tycker jag. Man får ju inte säga: "Vad i helvete gör du unge?" och kasta henne på sängen för att rusa iväg och duscha av sig allt kisset. Det får man bara inte enligt soc.

Fast man kan ju heller inte säga: "Vad duktig du var nu Satungen. Fortsätt kissa på morsan så blir hon glad."

Istället håller jag bara käften och fortsätter trösta.

När hon var bebis och använde blöja så var det vardagsmat att bli nedpissad. Man var liksom så härdad att man tänkte: ja men lite urin e väl inte så farligt. Det är ju jätte rent, speciellt bebiskiss. Och så fortsatte man med det man höll på med och lät den där lilla kissfläcken torka.

Men nu när Satungen kissar så är det mer människokiss. Det är lite äckligt faktiskt. Ungefär lika äckligt som att Pygmén skulle ställa sig och kissa på mig...


Om tre veckor sticker jag och Pygmén till Paris förresten. Vi ska käka baguetter och titta på massa konst. Jag har försökt hetsa Pygmén i flera veckor med att han ska odla mustage lagom tills vi åker. Så vi passar in mer. De där fransoserna ska ju tydligen vara rätt främlingsfientliga av vad jag har hört. Men Pygmén lyssnar inte på det örat. Han brukar mest sucka när jag lägger fram mina briljanta idéer. Jag tänker i alla fall odla mig en mustage! Basker ska jag använda också. Franskan tänkte jag lära mig när vi kommit dit. Jag menar, hur svårt kan det egentligen vara att snacka franska? Dom låter ju precis som vilka påtända skåningar som helst!


Nåväl, dags att sova. Det gäller att vara utvilad varje morgon när man har en kvinnlig motsvarighet till Hitler som chef.

Det var kul att blogga. Tack Virre! (eller du kanske inte gillar mitt egenkomponerade smeknamn?) Jag saknar min egen blogg. Synd att jag jobbar så mycket, annars hade jag börjat igen. Eller ska jag kanske ändå..?
Köss/ Sobrilsubban

2 kommentarer:

  1. Jaa, börja ändå! Bästa bloggen. Eller - fortsätt för all del här. När lusten faller på - det är ju bara att logga in och röja.

    Mitt nya smeknamn rockar.

    SvaraRadera
  2. Älskar bilden. Strålande relevant.

    SvaraRadera