onsdag 25 mars 2009

Gästbloggaren: Michael Ö.

Nästa gästbloggare är Michael Öhrnberg. Honom har ni ju också stött på här tidigare. Han skriver själv bloggen Beats breaks and big smiles 2.0 som undertecknad gästade för nån vecka sedan.

Biz in Harmony

Jag är inte den sortens person som irriterar mig på saker och ting i livet, tycker mest att det verkar vara ett slöseri med både tid och energi. Jag förstår liksom inte hur man kan störa sig på korkade bombhot mot Frölunda Torg eller på ännu mer korkade personer som verkligen på allvar tror att det var en bomb och springer runt som ett skadeskjutet rådjur hela dagen med panik i blicken.

Det verkar också bara onödigt att ödsla energi åt att hata Västtrafik och GS som för ungefär tusende dagen i rad präglar stadsbilden med krånglade signalsystem, inkompetenta förare och multipla vagnfel. Jag menar, vad är poängen med att störa sig på det? Det skulle ju vara ungefär lika fånigt som att irritera sig på ens brukare, som jag är personlig assistent åt, som tror att jag inte behöver raster eller såna onödiga saker som mat. För att inte tala om övrig vårdpersonal som tror att all brist på vila mer än väl kompenseras av orden "Men du kan ju skriva övertid".

Och jag skulle ju aldrig få för mig att i hemlighet vilja avliva alla som kör på mig och kräver total uppmärksamhet med sina rullatorer, barnvagnar, rullstolar och kundvagnar. För att inte tala om de ack så charmiga ungdomarna på spårvagnen som så vänligt bjuder på smörig dussin-r'n'b ur en sprakande högtalare på budgetmobilen.
Det är ju absolut inget att störa sig på! Jag menar, vad finns det egentligen för irriterande med att, när man försöker avnjuta sitt kaffe och sin smörgås på David Bagare, överfallas av ammande mammor, medelålders tanter som högljutt informerar omgivningen om exakt hur gott det ska bli med räksmörgåsen de har på tallriken framför sig.
Eller på invandrarkidsen som på blodigt allvar grundligt diskuterar hur fantastiska skådisar Martin Lawrence och The Rock egentligen är. Eller för den delen på den hostande och illaluktande gamlingen som inte kan dricka sitt kaffe utan att spilla ner sig.

Nej, jag är nog på det stora hela rätt nöjd och glad över hur många saker det är som jag absolut inte irriterar mig på en tisdags förmiddag i Göteborg.

3 kommentarer:

  1. Yeah. Jag är tvärtom och redan 80-årig gubbe. Måste tagga ner...

    SvaraRadera
  2. Vad är det för fel på Martin Lawrence och The Rock? Hahaha

    David Bagare? Ahh, du är också stationerad ute i VF-hooden. Ropa om du är ledig nån dag, så kickar vi det!

    SvaraRadera
  3. Jag bor på Hisingen men brukar bli tvungen att döda ett par timmar emellan arbetspass en gång i veckan på torget. Men det vore nice att hooka nån gång ändå

    SvaraRadera