lördag 14 mars 2009

Inte från Stockholm

I höstas gick jag en kurs på Berghs School of Communication (ett sus i publiken). En AD-kurs. Och ni vet nervositeten när man ska träffa sina klasskamrater. Vilka är dom? Hur kommer dom vara? Nån snygg jävel särkert. Som man ska försöka låta bli att titta på för att inte bli distraherat. Säkert nån know it all också. Alltid nån som hamnat på helt fel kurs. Och säkert att alla kommer vara helt koola och uppsnoffsade och reklamiga liksom.

Och ja. Den snygga jäveln råkade ju bli självaste läraren liksom. Så det var ju bara att uthärda. Kan ju inte låta bli att titta på honom liksom. Hade ju inte funkat. Aja, men iallafall. Jag hade klätt mig i de koolaste kläderna jag hade. För att smälta in.

Men där högg jag i sten. Vid första kurstillfället skulle vi tre och tre berätta vad första intrycket av de andra var. Och jag fick två tydliga svar:

- Du är inte Stockholmare
- Du jobbar definitivt inhouse.

= Du är en tönt. En jävla tönt är vad du är.

Ah. Men bra då! Bra! Jag skiter väl i er och era iPhones och koola frisyrer. Jag skiter väl i att ha på mig nån jävla säckväv med bälte och porrskor. Hör ni det va? Va!? VA! Bra.


Såg förresten att Telias erbjudande på iPhone är ganska förmånligt. Ska ta mig en funderare där.

1 kommentar:

  1. Hahahahahahaha sätt dom jävlarna på plats! En gång för alla!

    SvaraRadera