lördag 21 mars 2009

Obehagliga minnen

Det är Nalle Puh på teve. De som känner mig vet att jag hatar Nalle Puh och hans vänner, nästan på samma nivå som jag hatar Bart Simpson och hans äckliga familj.
Molly gillar Nalle Puh. De får mig att vilja stöta bort henne, som en vargmamma stöter bort den unge som uppenbart inte kommer klara livet i den hårda vargvärlden. Eller nåt sånt. Jag vet inte.
Hon har en liten Ior-docka som promt ska tas med vart vi än går. Ior, den sorgliga jäveln. Fast ah. är det nån så är det väl Ior då. Som man kan leva med. Aja.

I alla fall. Det fick mig att tänka på när McDonalds hade Nalle Puh och hans vänner-dockor till Happy Meal nån gång i slutet på nittiotalet. Eller början på tvåtusentalet. Kanske snarare det.
Alla fjortonåriga tjejer med puffiga dunjackor, adidasbyxor och fruit of the loom tröja skulle nu ha ett dussin Nassar i en klase hängande på den minimala lilla ryggsäcken. Alltså. Vad i helvette var grejen med det!? Kan nån snälla berätta det för mig?

1 kommentar: