lördag 7 mars 2009

På Ica

När man går in på Ica här i Järna, så ser man sig själv på en teveskärm. Ni vet, från en övervakningskamera. Det är alltid en otrevlig historia det där. Den fångar mig inte ur min bästa vinkel. Om man säger så. Men vissa dagar är det värre än andra. Och ibland är det så jag tänker "Nu ser jag ju ut som en jävla snattare". Och ni vet. När man väl har tänkt den tanken. Då får man ju för sig att man ser ännu mer ut som en snattare bara för att man har tänkt att man ser ut som en snattare. Och den blir det ju värre, för då försöker man se normal ut, fast man vet att man bara ser ut ännu mer som en snattare då för att man försöker så jävla mycket så att det ser uppenbart fejkat ut. Och i och med att man tänker det så ser man ju ÄNNU mer ut som en snattare. Ja, ni förstår vad jag vill säga. Den eskalerar, snattarlooken, i en rasande fart.

Och alltid i de där lägena så står det en jävla väktare vid kassorna och övervakar. Och man är så jävla nervös men stirrar stint framför sig för att inte se misstänkt ut. Men så vet man ju att det där vet dom ju om. Därför tar de oftast de som ser fokuserade och målmedvetna ut. Så man flackar lite med blicken bara for show men det känns liksom ändå inte safe.

Ta sig snabbt ut ur affären. Och nog fan mjölken under armen som man i stressen och nervositeten glömt att betala. Förstår ni vart jag vill komma? Ica SKAPAR snattare, genom att ha den där teven i ingången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar