tisdag 10 mars 2009

Skäm ut mig bara, gör det!

Molly har ju en vana att göra bort mig inför folk. Framförallt när det gäller matvanor.

När Molly var 3 år gick hon på dans på söndagarna. Där var alla föräldrar jävligt pretto. Kom dit hela familjen fast man inte fick vara med och satt och vänta utanför för att när dörren öppnades vid avslutning rusa emot och möta och vara helt glättiga och spattiga liksom. Jag försökte. Gudarna vet att jag försökte. Men det föll liksom alltid platt. Med den där ungen man har.

Ungarna kommer utspringande från danssalen. Jag möter helt glättig och spattig. Klär på henne ytterklädernna samtidigt som jag högljutt frågar min lilla raring:

- Nu min lilla älskling. Tänkte jag att vi skulle gå och äta något gott. Du får välja vad du vill! Vad vill du äta, gullunge?

- Coca Cola Light

Ja, det svarar hon. Minst lika högljutt som jag. Pratet tystnar för en sekund. Alla vänder blickarna mot oss.

Jaaaa, vadå? Coca Cola Light är väl mat det också!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar