onsdag 25 mars 2009

Tänkar-killen 18 cm.

Jag kommer ihåg på den tiden som man surfade på uppringt internet. Ja. Min familj hade inget internet då. Vi hade en gammal mac där vi kunde spela nåt spel där Bert Karlsson hoppade ner för en trappa, men blev dödad av stenbumlingar.
Men min bästis Johanna, hon hade internet. Och varje dag var vi hemma hos henne. Ställde äggklockan på 30 minuter. Ibland ibland en timma.

Och sen skulle det chattas. CHATTAS! Alltså, chat på riktigt. Som det var då. Aftonbladet Chat. Vi hette Jossie och Ellie. Gulligt liksom.

Gärna att vi "på skoj" gick in på sexchatten. Satt och fnittra som bara två småflickor kan göra. "Ush vad äckligt!" skulle vi säga. Visst som fan satt vi där båda två och var småkåta. Men det skulle vi ju aldrig säga. Visste vi ens vad det betydde?

Med hemligt pirrande underliv satt vi och chattade med någon Tough Guy -18 cm, som vi trodde betydde typ "Tänkar-killen". Det där 18 cm lyckades vi aldrig riktigt lista ut. Men vi insåg ju ändå, att det bara var en sak han hade i tankarna. Fast det gjorde inte så mycket. Han blev våran chatkompis, den där Tough Guy - 18 cm.

Jag tänker på dig ibland, Tough Guy - 18 cm. Vad gör du nu för tiden?

2 kommentarer:

  1. Om jag får gissa svaret: Samma som han gjorde då. Men nu med bild.

    Bra story.

    /P

    SvaraRadera
  2. Haha, när jag tänker på det så har ju inte jag förändrats särskilt mycket sedan den tiden heller. Jag sitter fortfarande rätt småkåt och chattar. Hahahahaha! Nu med bild.

    SvaraRadera