onsdag 4 mars 2009

A tribute to Hemligahaggan pt3

En av mina favoritbloggar genom tiderna gick i graven för längesedan. Det händer fortfarande att jag går tillbaka till den och läser mina favoritinlägg. Det känns ju som min skyldighet att ni också får ta del av denna sinnessjukt bra blogg. Så jag snor skiten, och kallar det en hyllning.


"Alla är vi hycklare

Varför är man en sån hycklare som förälder? Predikar hela dagen för ungen om att "godis äter man på lördagar", "den som spar han har" och "ser du för mycket på tv så får du fyrkantiga ögon". Helt sjukt med tanke på att man, så fort barnet lagt sig, hämtar godisskålen och spenderar kvällen framför teven. Och vill man ha en ny klänning och är fattig fem dagar innan löning, så tar man pengar från sparkontot helt enkelt.

Vill Satungen ha en ny leksaksspis, säger inte jag; "då får du ta pengar från ditt sparkonto". Nej, jag låter henne tråna till nästa julafton istället.

Uppenbarligen fungerar inte den här uppfostringsmetoden! Min mamma körde nämligen exakt samma grej med mig, ändå sitter jag här med godiset.

Jag tror jag slutligen upptäckt den sanna anledningen till varför man skaffar barn. Det är för att man för första och enda gången i sitt liv får dominera över ett annat liv. Alla föräldrar är maktmissbrukare. De som påstår något annat snackar skit.

Synd att sanningen nådde mig för sent bara. Jag kunde skaffat en hund istället."


utdrag från: metrobloggen.se/sobrilsubban

5 kommentarer:

  1. jag älskar att du använder annars texter bara för att du är för lat för att själv skriva ;)

    See ya imorrn! :)

    SvaraRadera
  2. jag läser bara det du skriver själv muahahahahaha

    Hon längtade. Trånade. Kikade ut bakom gardinen. Kände hur det blev varmt på det vuxna stället. Vankade av och an likt professor Balthazar i sin ensamhet. Hennes fingrar var tydligt upphetsade nu. Dom var överallt milt uttryckt. Hon kollade posten. Bara reklam. Fyfan. Smekte bystens styva toppar med vana rörelser. Sen gick hon och handlade smör, ost o bröd.

    SvaraRadera
  3. Haha, Pete, sluta slösa bra texter på kommentarer. Gästa bloggen istället!

    SvaraRadera
  4. Allt var förberett och färdigt för den ytterst karismatiske herren.

    Hon stod på alla fyra i sängen. Väntade på ett våldsamt inträngande. Hihi, han retas lite, låter mig vänta, tänkte hon och blev mer upphetsad. Ja våt rent ut sagt. Våt blev hon, där hon stod. Lite mer ivrig än nyss. Enda problemet var att hon var ensam.

    SvaraRadera