onsdag 8 april 2009

Appropå påskkärringar













I den här åldern kan hon börja ungefär

Vi pratade påsk, jag och en kompis vars dotter är i samma ålder som Molly. Hennes dotter hade minann krävt att få "gå påskkärring" på fredag eller när det nu är man ska ut på sånt där. Eftersom våra döttrar är 4 år så är det ju inte snack om att de går själva liksom.

Så jag kan väl lugnt påstå att jag är glad som en liten sate för att min dotter ännu inte insett det där med att "gå påskkärring". Amen. Tänk. Tänk er mig. Att jag skulle typ följa med henne dörr till dörr. Va!? Nähähäääe. Det säger jag. Stå och flina framför främlingar. Medan dottern håller fram någon tvivelaktigt tecknad bild på nåt som inte ens nämnvärt liknar kycklingar eller påskägg. Nicka stolt också klappa henne på huvudet medan hon håller fram sin lilla korg och förväntar sig godis och pengar. Säga något urskuldrande när hon blir sur för att hon får russin eller nåt gammalt äpple.

Näe, alltså, jag säger fan ingenting om det där med att "gå påskkärring". Ingenting! Och jag hoppas det inte slår henne förrän hon kan gå själv alltså.Punkt.

1 kommentar:

  1. det är ju på torsdagen man går. och ett tips är ju att du låter henne gå tillsammans med olivier och alexandra ute på solberga, då blir det garanterat godis och mindre skämsel.

    SvaraRadera