söndag 12 april 2009

Bortskämda unge!


















Idag var vi på stan. Skulle egentligen inte ha nåt. Bara fördriva tiden liksom. Mysigt. Men ah. Jag borde ju veta hur det blir. Jag borde veta. Och det börjar ju redan när man kliver av bussen:

- Jag är tööööörstig mamma. Buäääääh!

Aha, aja, men ahhh, okej. Vi käkar. Ska vi äta på Nancys. Nej. Nej nej nej. Vi ska tydligen äta på McDonalds. Såklart vi ska. Och det är ju inte jag som bestämmer. Glöm det.

- Jag vill ha glass också mamma. Nuuuu!

Ah, men ah, okej. Ja, men det vill nog jag med. Så vi köper glass. Mysigt att sitta i solen och äta glass. Mmm.

- Det är kaaaallt. Jag vill gå nu.

Ja, och så fortsätter det. Och trots att ungen får köpa både penna, plåster och nya vårskor så har hon mage att lägga sig ner på ICA och vråla att hon SKA ha glass IGEN och att JAG är dum för att hon ALDRIG får någonting.

Jävligt skum ekvation: Ju mer man ger sitt barn, desto mer missnöjd blir denne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar