fredag 10 april 2009

Det här med skräpmat

Alltså, jag älskar det. Pizza, hamburgare, kebab, alltihopa. Men jag hatar att köpa det. Hatar det. Ungefär av samma anledning som jag kan tänka mig att vänta i två timmar med att äta en inköpt hamburgare. Jag hatar alltså att köpa det för att jag känner mig tjock när jag gör det.

Häri finns flera skräckscenarion. Ett är tex att pizzabagarn helt plötsligt skulle börja känna igen mig. Veta vad jag vill ha. Fylla i mina ord när jag gör min beställning. När pizzabagarn, som möter tjaaa många kunder om dagen, börjar komma ihåg vad man beställer, då vet man att man är ute på hal is alltså.

Ett annat, det värsta, det är ju om man skulle få en jävla pizza döpt efter sig. Fatta det! Fatta tjockt! Det finns ju dom som fått det. Som stoltserat med det. Jag skulle skämmas som en liten hund. Och ah, glöm att jag någonsin beställer en "Elvira Special - x-tra allt". Näe alltså. Glöm.

Och nu när jag skriver det här så känner jag bara. Vad tjockt att resonera som jag gör. Det är fan höjden av tjockhet. Haha! Nu känner jag mig förvirrad.

2 kommentarer:

  1. skulle fullkomligen älska att få en pizza uppkallad efter mig!

    SvaraRadera
  2. Värre är det dâ pizzabagaren svarar dig i telefonen med "bonsoir Mme Dupont, ca va?" och frâgan som följer är: "det vanliga". Dâ vet man att man äter för mycket pizza. Om han bara genom att se ditt telefonnummer kommer ihâg vem du är och vad du äter...

    SvaraRadera