söndag 19 april 2009

Fattigbloggen

Aha, men alltså, aja. Jag glömde mitt kontokort på jobbet i fredags. Ni kan ju gissa hur helgen har sett ut i detta kontantlösa hem.

Det började med att jag tömde dotterns spargris. Det är väl fan inte mer än rätt. De där pengarna har hon ju ändå fått av mig från första början liksom.

För pengarna köpte jag godis.

Middag då? Jag hittade lite blandat. Om jag säger så.

Och sådär fortsatte det liksom. Jag anordnade en fest, för då har ju folk med sig både mat och dricka. Jag ringde över en vän och frågade om han inte kunde ta med sig lite sylt som jag kunde ha till våffelpulvret och så vidare och så vidare.

Nae, men såhär på en söndagkväll så känner jag ändå att jag klarat det ganska bra faktiskt.... Jag skulle kanske bli en ganska bra socialbidragstagare?

2 kommentarer:

  1. @emma - Ja, jäklar vad jag kämpade. Och kampen är inte över kan jag säga dig. Kortet är nämligen inte återfunnet. Igår blev det havregrynsgröt - utan mjölk. Hello verkligheten!

    SvaraRadera