söndag 12 april 2009

Reklamare och deras jävla gear

Ni vet om man jobbar med reklam. Eller media. Sådär som jag gör. Då är man först att anamma nya trender. Det är vi som hänger på twitter. Det är vi som köper nån jävla MacBook Air. Det är VI som skaffar iPhone. Gärna bara Apple-gear över huvud taget helst förresten.
Och fyyfan va vi är hightech och creddiga liksom. Helt nöjda för att vi la 17 000 papp på en MacBook Pro, helt jävla nöjda.

Och när jag säger vi. Jag då menar jag dom. Det fattar ni va. Jag menar dom. För hey, jag är ju bara en inhouse-AD. Jag kan inget om det där med credd. Inget om gear liksom. Ingen coolness finns i denna kropp överhuvudtaget. Det kan jag lova er. Ingen jävla coolness alls. Bara det att jag använder det ordet liksom. Hah! Jag är mer den folkliga typen. En arbetare liksom. Mig lurar ni inte med massa spännande, väldesignade grejor. Nej nej. A-L-D-R-I-G!

Jaja, jag har en MacBook Pro. Jaja, jag betalade 17 000 för den. Jag gjorde det. Visst. Men det betyder ingenting. INGENTING. För jag behövde en dator. Det handlade bara om det. Ni känner väl mig va? Jag skiter fullständigt i vad man "ska" ha. Fullständigt.

Förresten så beställde jag en ny telefon häromdagen. Inga konstigheter liksom. Inga konstigheter alls. Jag behövde en telefon. That's all:





















Oh yeah, im full of crap.

4 kommentarer:

  1. Fyfan! Tur att man slipper den där världen av bullshit alltså. Jag hade inte pallat i en minut.

    Låt mig gissa att folk på de minimalistiskt inredda kontoren nördar totalt o skickar "roliga" grejer på varandras mejl om nån html-kod eller flash nåt, självklart samtidigt som man högt låter de andra höra vilket slags kaffe man för stunden föredrar hahahahaha..

    Jag föredrar livet. Simple as that.

    SvaraRadera
  2. Min mamma jobbar på försäkringsbolat. De skickar roliga klipp till varandra. Det gör väl alla?

    I alla fall, när jag gick på Beckmans var jag en av de få som hade en bärbar PC istället för MacBook. Blev mobbad för det i tre år.

    MEN jag sparade 13000 kronor för samma prestanda!

    SvaraRadera
  3. Jajamän pc ska det va! Högerklick or die!

    Kan inte ens tänka mig att de jobbar med sina datorer för att de ska hålla sig fräscha längre.

    Sitter garanterat bara där o runkar över onödiga flashapplikationer. Äter (för stunden) wasabinötter o dricker säsongens coolaste kaffe , som är? vad vet jag? Frappuccino? Americana? Fräscht o cleant!

    Såntdär cred-pack älskar jag att spy galla över.

    Svåra och påhittade jobbtitlar på engelska för inbördes beundran och credonani.. Hur "fresh" o "cleant" allting är.

    Säsongens nyaste sneakers, bärpåse i tyg, gles fjunig löjlig mustasch. Totalt ängsliga o bortkomna i det vanliga livet (där vanligt folk kanske måste bo i en lgh med ocreddiga köksluckor eller t om kanske köpa ocreddig mat), men större än kungar på sin egen hemmaplan.

    CRED! eller kanske RUNK?

    SvaraRadera
  4. hahahahaha!
    du är så värd din nya coola telefon!
    du behöver den!

    SvaraRadera