söndag 5 april 2009

Så jävla sjukt

Mmm. Alltså. Vissa straffar gud med detsamma. Brukar det inte heta så? Men alltså, jag visste inte att en galen utekväll var lika med synd. Visste ni? Då hade jag ju givetvis inte gjort det. För det här. Det här är inte roligt.

Fast grejen är ju att det är roligt. Jävligt roligt. På ett tragiskt sätt. Jag ser ut som. Jaaa. Nåt monster av något slag. Fast ett gulligt monster var de nån som sa. Jag vet inte det jag. Men fatta känslan att somna ena kvällen med en lätt allergiklåda i ögonen (trodde jag) och vakna med två springor. Halva ansiktet helt svullet. Nån ögoninfektion.

Glasartad blick. Äntligen fick jag använda det uttrycket också. En mycket glasartad blick. De lilla man ser av själva blicken dårå.

Helst av allt skulle jag vilja hångla en dag som denna. Frivilliga? Inga? Nähe? Men jag kan ha solglasögon på mig? Då smittar man nog inte lika mycket heller...

1 kommentar: