måndag 11 maj 2009

90-tal

Idag har jag haft en nittiotalsbonanza på twitter. Alla gamla minnen från nittiotalet har kommit upp till ytan. Tänk: Jazzbrallor, Just D, Fila-skor med uppfluffad plös, Robyn-bob, Championtröjor, The Latin Kings, Ruttan, Ronny & Ragge, Hårmascara, Dia Psalma, Buffaloskor, Adidasbyxor, Crockerjeans, Cecilia Vennersten, Nalle Puh och hans vänner-djur från McDonalds, Miniryggsäckar, Ultima Thule, Fruit of the Loom, 2-pac, "Balla, balla, balla!", Rocobarocco, Läppenna, Backstreet Boys, Pingis, Butterflyknivar, Absolute Music, Coolio, Page med extremt vass mittbena, Kjol utanpå byxor, Definitivt 50 spänn, GES, behöver jag fortsätta?

Jag var inte hipp alltså. Hade Gustav Vasafrilla och basker. Fick ingen Fruit of the Loom collegetröja utan ärvde en med texten Danmarks Turistbyrå. Jag skulle vilja påstå att jag klarade mig igenom hela den här perioden enbart på att försöka vara lustig (oftast på min egen bekostnad). Men en gång var det en kille som gjorde "Balla balla" på mig också. Faktiskt!

15 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hur fan överlevde vi? Jag tror jag var inne lite på samma spår som du, fast en smula mer destruktivt. Jag fick ofta kommentaren "men dig kan man driva med hur man vill, för du bryr dig inte".

    Jag har nog alltid varit tjockisen i The Goonies... =D

    SvaraRadera
  3. Vad är Balla balla balla? Måste ha missat det. Tror dock att jag har sagt det nån gång när stämningen vart lite för seriös och emotional utan att veta att det "var" nånting. Eller så har jag kommit i kontakt med det utan att komma ihåg det. What is?

    SvaraRadera
  4. @Mattias - Ja, hur fan överlevde vi? Den där kommentaren känner jag förövrigt igen jag med. Fan tragiskt alltså! Men det blev ju folk av oss också, kanske tillochmed lite bättre folk!

    @Defekten - Balla balla balla sa killarna samtidigt som de klämde tjejerna på rumpan. Såhär: http://www.youtube.com/watch?v=vMcILoUA4gc

    SvaraRadera
  5. Fortsätt! Fortsätt! Längre lista!

    SvaraRadera
  6. @Hannes Hopf - Okej, här kommer lite mer: Hockeybilder, Wu Tang Clan, Dunjackor som man viker in nedtill, Warren G (REGULATE!), Klippa upp jeansen nedtill, USA-sockar, No Doubt, Sugmärken, Mountainbikes med 24 växlar, Aqua och åh åh åh nu kom jag på Pyton! Och en ding ding värld.

    SvaraRadera
  7. Dansa tryckare till Mariah Careys "Without you".

    SvaraRadera
  8. @Mattias - Ja, eller Lady in red. Om man nu fick dansa tryckare. Det fick inte jag. Om detta här: http://notonmyshift.blogspot.com/2009/03/far-jag-lov.html

    SvaraRadera
  9. Innan jag upptäckte coca cola fick jag minsann dansa tryckare. Vill minnas att jag gjorde det till Lady In Red också

    SvaraRadera
  10. tjusig bild du letat fram där! Vad man inte ser är att det faktiskt är en Black Army-tisha, ganska 90-tal det också!

    F.ö. tror jag den där listan går att applicera på vilken kranskommun till Malmö som helst... 2009.

    SvaraRadera
  11. @toom - Det är en lysande bild. Jag slår vad om att du var en sån där populär kille. Fick dansa tryckare. Med den vassa benan liksom!

    SvaraRadera
  12. Jag ville ha en sådan frisyr som pojken på bilden men det gick inte eftersom jag har lockigt hår. Jag kanske borde rakpermanenta det och uppfylla min barndomsdröm nu?

    SvaraRadera
  13. @Balloonfighter - Det är aldrig för sent att skaffa en frisyr av det slaget, jag säger - shoot man shoot!

    SvaraRadera
  14. Jag inser att vi måste vara något sånär jämngamla, för du beskrev just hur det var då jag gick i högstadiet. Även om jag vägrade bland annat kjol över byxorna, Fila-skor och buffaloskor. Men alla de "coola" höll på med sådant där. Eller vadå "höll på"? De hade på sig sådana kläder och skor och tyckte de var ballast i stan.. eller ja.. byn.. för jag bodde trots allt i Tierp. ;)

    (I know, skott i pannan för det)

    SvaraRadera
  15. @Heidi - Ja, några Filaskor eller Buffalos var det ju inte tal om för min del heller. Nu ska jag inte säga att det var självvalt, även om jag önskar att det vore så, för det var det inte. Vi hade helt enkelt inte råd.

    Det där pannskottet förpassar jag till någon annan att utfärda dock. Uppvuxen i Enhörna som jag är.

    SvaraRadera