onsdag 6 maj 2009

Ett av mina fulaste ögonblick, förevigat till år 2015

Ni vet att det finns en regel om att man alltid ska vara sitt fulaste jag i passet, legitimationen, körkortet och så vidare? Det är ju standard. Ett faktum som jag tror vi alla accepterat.

Jag har ingen legitimation, och inget jävla körkort heller. Men jag har ett pass. Således visas detta pass upp frekvent, både på krogen och i butiker. Det är ju det enda identifikationsmedel jag har så att säga.
När dörrvakterna och kassörskorna ser mitt passfoto, är det mycket sällan som de kan undlåta sig ett fniss eller leende, ibland rent utav asgarv.

Nu bjuder jag er på detsamma:























Alltså, ser ni, ser ni!? Vad satan hade jag i huvudet den där dagen för fyra år sedan? Jag har världens världens tjockaste hår. Dubbelt så mycket hår än de allra flesta. Jobbigt jävla mycket hår. Ändå kände jag mig tvungen att göra en överkamning? Ändå var jag tvungen att typ bara väta ner håret (eller är det flott!?) och missa några stripor som bara hänger ner?

Jag var tydligen tvungen.

7 kommentarer:

  1. En comb-over. Ingen skam i det

    SvaraRadera
  2. @Blajkel - Och ändå känner jag en sådan obeveklig skam varje gång jag lämnar fram passet. Måste skämta om det för att visa att jag är medveten om hur tokigt det blev och så vidare.

    SvaraRadera
  3. ..men Elvira - ditt pass ser ut som hämtat ur en supermodells portfolio jämfört med Axels passfoto. Jag lovar att det inte är att leka med!

    SvaraRadera
  4. Well. Du har i alla fall inte mustasch och hängiga kinder.

    Som jag nu har. Men comb-overn, den är go den, asså. Hehehe.

    SvaraRadera
  5. @Åsa - Hhaha! Då måste det ju vara RIKTIGT illa. Måste jag få se vid tillfälle!

    @Erika - Det tveksamma leendet också. Vart kom det ifrån? Och comb-overn? Ärligt, gick jag omkring sådär? Det är inte ens längesen....

    SvaraRadera
  6. Jag är tokigt snygg på mitt pass. Antagligen för att det är taget omkring 2000. Nästa år är det dags att förnya då kommer jag se ut som en säck med skit.

    SvaraRadera
  7. @Blajkel - Det är bara att börja träna/banta/grooma inför Passport 2010 dårå.

    SvaraRadera