torsdag 14 maj 2009

Hon som dog

När jag var liten var det en tant som jobbade på Posten som dog för att hon haft en gummisnodd kring handleden under en dag då hon sorterat post. Hemskt va? Bara knall fall liksom! Skoningslöst!

Jag inser ju att det där antagligen bara är dikt och förbannad lögn. Eller lögn och förbannad dikt. Vad som liksom. Ta det som är rätt. Men den lilla tanten finns alltid där, i mitt bakhuvud och påminner mig om att inte ha saker hårt om vitala delar. Eller några delar överhuvud taget. 

Idag har jag en kjol som är lite liten om man säger så. Jag har genom detta orsakat blodstopp från midjan och neråt. Hittils.

Tack för att ni läste. 

2 kommentarer:

  1. Varsågod.
    (Brukar ha gummisnoddar kring handlederna hela dagarna när jag jobbar på Posten. Har inte dött än. Då säger jag än, alltså! Spännande, ändå, det här med gummisnoddar.)

    SvaraRadera
  2. @good morning terrorism - Living on the edge liksom, living on the edge!

    SvaraRadera