måndag 18 maj 2009

Hos Dr. Yousef

Idag var jag hos dr. Yousef med mina eskalerande allergiproblem. 
Det börjar faktiskt bli ett problem det där med att inte kunna andas, tro't eller ej. 
Dr. Yousef var en skön gubbe, varma ögon. Men vår konversation.... och hans förskrivning....jag vet inte alltså.

- Jaa, jag har alltså svårt att andas, framförallt nattetid. Det piper i luftvägarna och jag hostar.
- Neeej....
- Jo, alltså, jo. Det gör det.
- Hostar du, nej?
- Jo, alltså, jag hostar, inte kanske hela tiden men på nätterna.

Och efter detta skrev han ut nässpray. NÄSSPRAY!? 


Finns det överhuvudtaget något töntigare än nässpray? 
Snart får jag väl bettskena också.

2 kommentarer:

  1. En sån där ENORM tandställning, med skruvar på sidan av huvudet och allehanda järnställningar runt skallen. Det plus en astmainhalator, som man måste puffa på i tid och otid. Det vore töntigare än nässpray.

    SvaraRadera
  2. @Markus - En såndär astmainhalator var iofs exakt det jag hade hoppats på. Så jag kanske ska vara glad att jag bara fick nässpray... Haha!

    SvaraRadera