onsdag 6 maj 2009

Lammkött

Ni som följt bloggen vet vid det här laget vem Gabriel är. Den fräcka kassören. Fräcka och samtidigt otroligt charmiga. Det skall erkännas att jag vid upprepade känslor tänkt orena tankar om denna yngling. Han har, förutom sin kvicka humor, ögon att drunkna i, ett leende bortan denna jord och vildlockigt blont hår som man bara vill rufsa i.

Här om dagen möttes vi igen, i kassan, jag köpte toalettpapper och varmkorv och korvbröd. Dottern i släptåg. Då släpper han bomben. Gabriel, mina vänner, är arton år. Arton år.

Plötsligt länner jag mig som Unni Drougges karaktär Hella Hell. Ett lammköttstörstande tanta som flirtar hejvilt med allsköns ynglingar.

Arton år alltså. Hur blir jag av med dessa ohederliga tankar?

3 kommentarer:

  1. Äh. Fråga om han spelar rollspel!

    SvaraRadera
  2. @Julia - bra idé. Upplever i och för sig nästan att de smutsiga tankarna antagit större proportioner nu när hans ålder avslöjats...

    SvaraRadera
  3. Varför ska du bli av med dom tankarna ?

    SvaraRadera