fredag 15 maj 2009

Som en mycket, mycket gammal man

Jag är allergiker. En hardcore sådan, allergisk mot allt man kan tänka sig i princip. Detta innebär att jag under perioder är sjuk av allergi, låt oss säga hela våren och sommaren. På ett ungefär. Jag snorar och snyftar och beter mig. Jag kliar och harklar mig och inser nu när jag skriver det varför jag så sällan blir raggad på under vår/sommar-halvåret.

Jag har också den senaste tiden utvecklat någon form av andningssvårighet. Jag rosslar och hostar som en gammal. Detta sker framförallt nattetid. Om nätterna kan ni se mig vanka, runt runt i min lägenhet. Rossla och hosta och för mig själv uttala ett matt "Oj oj oj oj...". PRECIS EXAKT som jag får för mig att en mycket mycket gammal man skulle bete sig. 

2 kommentarer:

  1. Den mycket gamla mannen bor i lägenheten bredvid vår. Han säger inte oj oj oj oj. Det gör JAG, varje gång det låter som att han håller på att dö. Sen går jag till rummet längst bort från oljudet för det låter så jävla äckligt.

    woho

    SvaraRadera
  2. @Anonym - I mitt hus har vi, förutom mig då, "någon" som hulkar och harklar och hostar och har sig nattetid inne på toan. Ekar i hela huset. Är man vaken, så förblir man vaken.

    SvaraRadera