måndag 4 maj 2009

Vardagslyx


















Jag sitter i skrivande stund och sippar, ja jag sa sippar (fast menar klunkar), i mig en folköl på flaska. Staropramen till och med. Och jag tänker i mitt stilla sinne, är inte detta, att dricka folköl på flaska, vardagslyx om något.

Vadå nån ansiktspeeling liksom? Vadå nån jävla assvår maträtt? Vadå? Det är väl fan inte vardaglyx. Folköl på flaska. Punkt.

Till detta avnjuter jag Sham 69. Och så slår det mig. Det här känns minst sagt bekant. Jo, minus unge och lägenhet och pengar på kontot så är ju det här exakt jag för 6-7 år sedan. Ja, och minus glasflaskan då.

4 kommentarer:

  1. Det där är ju klass på riktigt!

    En annan festar till det med Kung från systemet, liksom.

    SvaraRadera
  2. @Erika I min kyl finns också nån Eko-öl. Bara det att när jag kom hem insåg jag att det var 2.8:or. Så jävla ovärt. Felköp av stora mått.

    SvaraRadera
  3. Ahhhh Staropramen... första gången jag läppjade den drycken var i Tjeckien för ungefär fem år sen. En livslång romans påbörjades.

    SvaraRadera
  4. @Hannes Hopf - Skön debut debut att dricka Staropramen i Staropramens hemland. Äkta!

    SvaraRadera