tisdag 23 juni 2009

Aldrig, aldrig ensam, alltid ensam här

Allvarsbloggande. Det är något som jag helt undvikit här. Jag har tänkt, att när man landar här, så förväntar man sig humor, underhållning, ett gott skratt. Det är mitt erbjudande. Det är vad som gjort att såpass många valt att läsa vad jag skriver. Och jag har tänkt att kanske tar jag udden av det genom att ibland visa andra sidor. Kanske är det dumt av mig att resonera så, kanske inte. 

Men i natt är en sån natt. Jag tror ni vet. Det går inte att sova. Tankarna snurrar. Till mångt och mycket helt irrelevanta tankar som jag i ljuset av dagen bara skulle borsta av mina axlar. Men i natt, i natt tynger de dem som oket tynger oxen. Och jag plöjer djupare och djupare i mina fåror. (Ja. Det är over the top, jag vet)

Så slår musikspelaren om till The Smiths Please, please, please let me get what I want. Och exakt det önskar jag. Att jag för en gång skull skulle få vad jag vill ha. Jag vet vad jag vill ha. Jag vet exakt vad jag vill ha. Kärlek.

Men kärlek är inte lätt. Och man får det definitivt inte bara för att man ber snällt. Och man ska inte gå och vänta. Man ska definitivt inte jaga. Man ska aldrig hoppas för mycket. Och man ska inte ge upp för tidigt. Jag går bet. 




Och nu kan jag inte låta bli. Men det är någon som googlat på 
"runka dunjacka" och hamnat här. Ett litet steg för mänskligheten, ett stort steg för notonmyshift.

9 kommentarer:

  1. Jag hör dig - och låten (favvo!) /P

    SvaraRadera
  2. Att kunna visa sig svag är att vara stark!

    Och kärlek är det vi alla vill ha. Det är iallafall vad jag tror.

    SvaraRadera
  3. Oj. Detta känner man igen sig i.

    SvaraRadera
  4. Allvarsbloggande är bra ju. Det är blandningen som gör det.

    SvaraRadera
  5. Ja, allvarsbloggande är bland det bästa. Att våga blanda allvar och humor, det är en bra sak. (Eh, alltså, vad jag vill säga är: BRA!)

    SvaraRadera
  6. Skriver under på allt inklusive playlisten.

    SvaraRadera
  7. Tack alla! Då kanske det blir lite mer av den varan framöver. Om andan faller på. Nu när jag har erat godkännande.

    SvaraRadera
  8. hahaha! googlade "runka med dunjacka" (på din inrådan i annat inlägg), och yep, mycket riktigt, det är här man hamnar! :) varför är det så många som gillar att runka med dunjacka?? låter helt sjukt tycker jag.

    SvaraRadera
  9. för att det är skönt att tillfredsställa sig själv med en dunjacka, mjukt och skönt mot kroppen, det glansiga materialet är även visuellt tillfredsställande...

    SvaraRadera