söndag 14 juni 2009

Det ständiga skoproblemet

Jag älskar skor. Har alltid gjort. Eller såhär; jag älskar skor när de står i skohyllan och är snygga. Ska jag däremot kunna gå i dem så blir de direkt till ett satans besvär. Inte ens ett kärt jävla besvär. Utan bara besvär.

För det första, jag har fått någon jävla bredfotsgen vilket i princip innebär att 75% av alla jävla skor därute inte passar mina fötter.

För det andra, jag har stora fötter. Storlek 40. Det är väl inte så himla stort säger ni. Och det är det väl kanske inte heller rent teoretisk. Det kunde ju definitivt varit värre. Det hade kunnat vara så illa att man hade fått typ storlek 43 och genast liksom blivit förpassad till herravdelningen. Så illa är det ju inte. Men ändå.

För det tredje, inte nog med att jag har breda, tjocka och långa fötter, de är också de känsligaste jävla fötter jag känner. Jag överdriver endast marginellt när jag säger att jag faan får skavsår av nya strumpor. Jag lovar. Detta gör att de 15 jävla procenten skor som jag skulle kunna ha av bredhetsskäl drastiskt sjunker till typ 2%.

Jag kan ha ca 2% av sveriges skor. Fattar ni?! Detta är anledningen till att de skor jag har (och faktiskt använder) ser ut såhär innan de kasseras.







-- Post From My iPhone

5 kommentarer:

  1. Jag har rätt vanliga fötter - däremot skadade jag dem när jag var yngre, och måste därför ha skor med bra stötdämpning. Dvs: sneakers och möjligtvis eccoskor eller foppatofflor. Högklackat är uteslutet.

    SvaraRadera
  2. @Sjumilakliv - Det är ju nästa problem liksom. Att de där 2% som finns kvar sällan är några skönheter till skor. Och jag, som fortfarande försöker upprätthålla någon form av jävligt fjortisaktig rockerstil får det därmed ännu svårare.

    SvaraRadera
  3. Då är nog dina och mina fötter släkt för jag känner igen mig precis. Men likheten slutar där för jag gillar inte skor alls. Ser dem som ett nödvändigt ont =)

    SvaraRadera
  4. jag älskar skor men jag ärvde tyvärr farmor Ankas fötter och lägg därtill två vader som gud glömde=stövlar går bort. som tur är finns converse och ballerina skor..kallt i december iofs ;-)

    SvaraRadera
  5. Men shit, det är ju den klassiska Helan&Halvan-slitningen. Jag har aldrig sett den i verkligheten förut, trodde bara att den fanns på film liksom. Och som tecknat.

    Men här är den, i verkligheten. På dina fötter. Helt fantastiskt.

    /7UP-FAT (Not light)

    SvaraRadera