lördag 13 juni 2009

#followsaturday del 1: Pelletsmaskinen

På Twitter ägnar man fredagarna åt något man kallar #followfriday. Detta innebär att man tipsar alla sina followers om twittrare som man gillar. Nu kör vi #followsaturday (det klingar inte lika fint jag vet) här hos mig. Varje lördag en presentation av bloggar som jag följer, och älskar. 

Pelletsmaskinen
Per Åström skriver den  fina bloggen Pelletsmaskinen. Med ett fantastiskt språk skildrar tankar, händelser och åsikter - livet! Den har allt - humor, svärta, intelligens och skärpa. Och så blommorna.  

Jag sträckläste Pers blogg den dagen jag fann den. 
Det borde ni också göra!

9 kommentarer:

  1. Elvira! Jag är rörd til tårar. Kram.

    SvaraRadera
  2. Pelletsmaskiner asså...själv föredrar jag portionspåsar.

    Eller vänta, jag är ju inget sällskapsdjur under 15 kg.

    SvaraRadera
  3. Jag hittade Pelletsmaskinen för bara någon vecka sedan och gjorde precis som du, sträckläste, en pärla till blogg.

    Jag är relativt ny här hos dig också men gillar't och hänger gärna kvar.

    Men om det nu skall vara #followsaturday borde du kanske presentera bloggarna på lördagar? :)

    SvaraRadera
  4. Hej! :)

    Nu är våra första topplistor klara!

    Hör av dig om du vill bli bloggsatt.

    / Bloggsatt.se - Betygsätter bloggar

    SvaraRadera
  5. @Elisa - Love you! Min egna korrekturläsare!

    @Pelletsmaskinen - KRAM!

    SvaraRadera
  6. Sorry babe... can't stop myself :)

    SvaraRadera
  7. @Elisa - Jag tycker det är strålande!

    SvaraRadera
  8. @Elisa (sorry Elvira, om jag kidnappar din blogg lite här), Tack! Men lyckades du läsa hela bloggen utan att skriva en enda kommentar?

    Och så en förmaning. Ungdomar: Sluta upp med den engelska genetivapostrofen, "Per's", den hör hemma i ... engelskspråkiga länder. Precis som särskrivningen! /P

    SvaraRadera
  9. @Pelletsmaskinen - Point taken!

    SvaraRadera