lördag 6 juni 2009

Kejsarinnans nya kläder

Vet ni vad jag gjorde imorse? Helt stört. En sån där grej som man drömmer mardrömmar om att det ska hända. Jag gjorde det, på riktigt.

Såhär var det. Jag skulle in till stan för att köpa födelsedagspresenter till ungen som har kalas imorgon. Vid tidpunkten som dottern skulle bli hämtad gick jag fortfarande i myskläder. Och plötsligt insåg jag att bussen som jag skulle med gick om bara en kvart. Så jag slänger på mig leggings (ett par riktigt glansiga jävlar,typ som Sandy har i slutet på Grease, exakt sånna!) och en top, sen sprang jag runt och letade efter kjolen då det slog mig att jag nog måste sminka mig lite också. Hittade kjolen och slängde den på toalettlocket medan jag sminkade mig. En snabb blick på klockan och jag inser att jag måste rusa.

Så jag sticker. Hinner med bussen på sekunden. Och när jag sitter på bussen så inser jag. Ni vet nog. Ni vet. Kjolen! Satan! Jag har glömt kjolen! GLÖMT! Fattar ni? Glömt.

Lustigt nog genererar inte detta i så särskilt många sneda blickar i dessa dagar. Folk går ju omkring så liksom. Helt vant! Jag var dock inte helt van. Men inspirerad av mannen, myten, legenden, ja, jag pratar om MacGyver, så köper jag mig en klänning och byter om i närmsta omklädningsrum. Smart va? Smart som fan, om jag får säga det själv. Smart som faaan.

2 kommentarer:

  1. Mardröm ,men MacGyver hade varit stolt..även om han förmodligen inte hade köpt en klänning..han hade väl tillverkat en av silvertejp&gem!!;-)

    SvaraRadera
  2. @fjortisensmorsa - Hade jag haft silvertejp och gem så hade jag använt det...

    SvaraRadera