fredag 26 juni 2009

Vad har man annars vänner till?

En av mina bästa strategier för att få det städat i hemmet är att bjuda hem en vän. Då måste man städa, för man vill inte att vännen ifråga ska se vilken lortig sate man är. Så funkar det. Jag tror inte jag är ensam.

Men nu har en ny typ av strategi utkristalliserat sig. Och jag gillar den. Mycket. Låt mig förklara:
Man bjuder hem en vän. Till ett stökigt hem. Gärna mycket gammalt skit i kylskåpet och sånt. Gärna såpass liksom. Ni vet, blodpudding-som-gick-ut-den-25-februari-nivån. Så. Och sen ba' häller man i sig vin tillsammans med vännen och på morgonen efter lämnar man sedan vännen i detta kaos. Vännen är bakis, står inte ut med odören som omger denne. Ah, så då måste han städa. Det är lysande! Sen blir vännen hungrig. Men för att komma åt färskvarorna måste personen ta sig igenom en djungel av icke så färska varor. Det vill säga, vännen rensar kylskåpet.

Det är en lysande strategi. Lysande!

Jag vill dock höja ett varningens finger, för det kan komma att bli så att vännen, efter att ha sett detta inferno till hem, ser på din person med samma avsmak han ser på ditt hem. Men....
Det kan det väl vara värt!?

2 kommentarer: