fredag 31 juli 2009

Är det konsten som avslöjar personen bakom den perfekta ytan?

Äntligen är jag på plats i nya lägenheten. Det är en välordnad ungkarlslya delux som jag fått tag på. Alla textilier går i blått, rött och vitt och givetvis en mängd stjärnor. En liten GANT-lägenhet liksom. Alla elektriska grejor är i svart och borstat stål. Alla trägrejer är givetvis ek.

Men det är en grej som är lite sketchy med den här lägenheten. Något som väcker mitt intresse och gör att jag liksom, vill veta mer om killen som hyr ut den till mig. Tavlorna. Det är framförallt två tavlor som jag spetsat in mig lite extra på. Den ena är på tre grisar som går på en fönsterkarm. De har alla en varsin svart fjäril på ryggen. Och om det inte är nog med det så är de liksom på väg in i varandras rövar. Sug på den ni!
Den andra är även den lite surrealistisk, men i slutändan är det iallafall två bröst som det sprutar mjölk ur. Jag lovar! På riktigt.

3 kommentarer: