måndag 6 juli 2009

Det är ingen fikarast att flytta

Jag sköter inte mina åtaganden alltså, det är ett som är säkert. Men ni vet, jag är mitt uppe i att byta liv. Det är ett jävla inferno kan jag lova. Bostäder hit och dit, ekonomi, dagisplatser. För att inte tala om städningen. Vi har börjat packa för flytten, jag och min unge.
Jag trodde jag gjorde det lätt för mig när jag gav Molly två flyttkartonger och sa "I den ena lägger du allt som du vill ta med dig till nya lägenheten, i den andra det som vi kan ställa upp på vinden". Ni kan ju gissa hur det gick! Jag kan lova er att upp-till-vinden-lådan ekade tom.

Men ärligt, hon har fått mer gjort än jag. När jag släpat ner alla flyttkartonger och satt henne i arbete satte jag mig ner i soffan. Ångest och svett. Det enda vettiga jag fick gjort var att vika om Mollys redan vikta tvätt. Effektivitet - ett ledord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar