måndag 13 juli 2009

Erotic transference

Spenderat helgen med att, under de timmar min dotter sover, sträcktitta på första säsongen av In Treatment. Än är jag inte klar, men jag älskar den serien. Älskar den.
Och Gabriel Byrne alltså. Ahhh! I serien kommer begreppet erotic transference upp, när en patient blir förälskad i sin psykolog, inte så jävla konstigt om man har Gabriel Byrne som psykolog. Inte så jävla konstigt alls. Fy satan han är het! Det tycker väl ni också? Visst tycker ni det? Eller, borde jag uppsöka psykolog för detta?

5 kommentarer:

  1. Glöm inte titta på det israeliska originalet på Axess TV. Exakt samma manus, det är intressant att jämföra de olika tolkningarna (och intressant att lyssna på hebreiska). Tyvärr inte lika het terapeut, dock.

    SvaraRadera
  2. Gabriel Byrne är het oavsett om han spelar satan, katolsk präst eller maffialedare. jag skulle lätt bli kär i han om han skulle vart min psykolog :D

    SvaraRadera
  3. Jamen då var man ju inte ensam dårå. Skönt det. Då kan jag fortsätta dregla efter Gabriel Byrne helt öppet.

    Israeliska originalet - där ser man!

    SvaraRadera
  4. Bara om han ser ut som Gabriel Byrne.

    SvaraRadera