onsdag 15 juli 2009

Ett psyko på bussen! Ett psyko på bussen!

Natten till igår sov jag inte så mycket. Fast det är jag ju van vid. Inga konstigheter. Bara det att, efter en lång arbetsdag, i bussen på väg hem från jobbet så slog tröttheten till. Och under den korta resan från jobbet till hemmet så nickade jag till.

Ja, jag somnade. Och i detta muskelavslappnade tillstånd så lyckades jag, vid en inbromsning, slå pannan i sätet framför mig. Min reaktion lät inte vänta på sig och jag röt högt: "Håll käften!".

Håll käften!? Vadå, håll käften?

De mycket stillsamma passagerarna hajade till och alla blickar riktades emot mig. Det blev, som @Lemmila på twitter sade, en "Finsk stämning" på bussen. Jag klev av.

5 kommentarer:

  1. Det är tur att jag sitter i ett litet rum för mig själv så ingen hör att jag skrattar.

    SvaraRadera
  2. Ehehe.

    Själv är jag mest rädd för att fisa i sömnen på bussen. Fisa, och sen "HÅLL KÄFTEN!"

    SvaraRadera
  3. @Donny - Ja, det skulle helt klart vara en ÄNNU mer prekär situation.

    SvaraRadera
  4. Nä fy fan lägg av vad rolig du är, HAHAHA!!! Jag skrattar så att tårarna rinner och sambon undrar om jag behöver hjälp (?) =)

    SvaraRadera