fredag 7 augusti 2009

Alla Grönans tjockisar släpar på stora jävla chokladkakor. Men inte jag.

Igår var vi på Gröna Lund jag och min dotter. Detta föranleder till att jag måste lufta en sak. Nämligen att jag, som tjockis, stundtals hyser ett förakt gentemot mina fellow tjockisar. Jag talar om den typen som typ alltid bär omkring på minst två asastora chokladkakor som dom vunnit på nåt jävla hjul. Alltid riktiga tjockisar. Och alltid minst 2 jättechokladkakor.

Jag tänker såhär: vad faan är oddsen att Gröna Lunds alla tjockisar har TUR och vinner minst två gigantiska jävla chokladkakor? Vad är oddsen för det? De har satt det i system! De slutar inte spela förrän de har kammat hem storvinsten minst två gånger om. Jag lovar. Det måste vara så. Och det, det är nästan höjden av tjockhet.

Detta säger dock mer om mig själv och de normer jag lever efter men inte själv kan efterleva. Jag har talat om det tidigare, hur jag skäms när jag köper snabbmat och därför undviker detta. Och att släpa runt två chokladkakor större än mitt jävla arsle i offentlig miljö skulle bara inte gå. Aldrig.

Det är alltså så, att jag i slutändan, riktar det förakt jag känner emot mig själv mot andra tjockisar. Så att jag kan tänka: jag är iallafall inte SÅ jävla tjock.


-- Post From My iPhone

4 kommentarer:

  1. Måste du vara tjock? Lite retoriskt tillspetsad min bästa, måste du det? likt Sid var tvungen att punda ner sig för att...vadå, bli ett trovärdigare rockoffer? för att konst som görs av äkligt lyckliga sällan blir bra...eller, nu talar erfarenheten, så är man tjock när man har småbarn, man är så överrumplad av hela grejen, ansvaret, egojagets totala degradering, så pizzan hägrar runt minsta motståndets närmaste hörn... tror att det blir bra till slut ska du se. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du är fin jag, med eller utan stort arsle.

    SvaraRadera
  3. @BoBohem - Ja, det gäller väl bara att bestämma sig för att göra något åt situationen, på allvar.

    @Anonym - Åh! Love you, whoever you are.

    SvaraRadera
  4. LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!!!! Satt din blogg på favoriter!! Du skriver helt jävla underbart! Kram till en bra Måndag :D

    SvaraRadera