onsdag 5 augusti 2009

Att värdera sina pengar

I takt med att man åldras ändras också ens syn på pengar och dess värde. Det håller nog alla med om. Genom åren har jag värderat pengar enligt följande princip.

Lågstadieåldern: Under denna tidsperiod värderades pengar i antal 50 örestuggummin. 10 kronor var enormt mycket pengar - 20 bugg liksom, 20 bugg! Och tänk 50 spänn, 100 jävla bugg.

Mellan- och högstadieåldern: Här värderades pengar i antal CD-skivor. Från att i tuggummiperioden typ ALLTID känt sig rik, så var valutan här mycket dyrare.

Gymnasieåldern fram till idag: Pengar värderas i alkohol. Då framförallt öl. En hundring på fickan = minst två öl. Kanske 3 om man har tur.

6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag värderar nuförtiden pengar utifrån Frankrikesemestrar. Men jag har passerat samtliga stadier.

    SvaraRadera
  3. Haha... Jag räknade också om kronor i 50-öres tuggummin. Minns den ljuva tiden när man satt och spelade BingoLotto och någon vann en mille. Min enda kommentar då var, wow - 2000000 tuggummin.

    SvaraRadera
  4. Själv värderar jag pengarna i antalet burkar Ben & Jerrys. Sjukt jag vet! (och så är jag rejält överviktig, för att inte säga FET, hehe, precis en sån där du föraktar Elvira).

    Shoppar massor av Ben & Jerrys, har ett hemligt fack i frysen, längst in i en av lådorna, där jag gjort en grop bakom fiskpinnarna och ovanpå ligger en påse pommes frites skruvar som jag VET att maken aldrig tar ut för han tycker att dom är skitäckliga.

    Ja, jag SKÄMS över att jag trycker i mig Ben & Jerrys när maken gått o lagt sig. Men det finns ett skäl till att jag gömmer dem.

    Tänk om maken skulle hitta dem och få för sig att sno av min glass. Om jag var tvungen att dela med mig!

    Nä fy f..n, aldrig i livet.

    En burk = 22 jä..la POINTS enligt VV.

    Fatta! Hela mitt dagsintag, haha...

    SvaraRadera
  5. skulle vara en blinksmiley efter "föraktar Elvira" bara så du vet. ;-)

    Hojta när du är inne på msn. Länge sen :-)

    SvaraRadera