torsdag 27 augusti 2009

Jag har i alla fall turen på min sida.

Än har det inte blivit någon riktig stockholmare av mig kan jag lova. Icke. Ibland lurar jag mig själv. Tror att det är så. Att jag är acklimatiserad. Som när man håller SL Acess-kortet lite koolt slappt över läsaren och samtidigt som man kollar twitter på iPhonen kliver på tunnelbanan man ska med. Det känns så vant. Ja, tills man upptäcker att man är på fel jävla tunnelbana. Japp. Har hänt mig 4 gånger de senaste 3 veckorna. Senast idag faktiskt. När jag redan var sen till dagis. Då gjorde jag det. Steg på fel tåg och helt plötsligt var jag vid jävla Stadion. Jag ba vad i helvete gör jag här!? Fick ringa dagis och ursäkta mig, och reaktionen var "Men du är kvar i Stockholm? Det var ju tur iallafall."

Ja, det är fan bara tur.

4 kommentarer:

  1. Ha ha ha!
    You go girlfriend!!!

    SvaraRadera
  2. Äh vadå!? Då vare ju bara fler morrontrötta stockholmare som fick kolla på den coola typen!

    SvaraRadera
  3. Haha, känner igen detta! Det händer mig lite då och då.. det värsta är att jag upptäcker ju aldrig att jag är fel förrens slutstationen.... jävligt proffs alltså:)

    SvaraRadera