måndag 10 augusti 2009

Stukat arslet

Jag var inte ens full. Jag vet i och för sig inte om det hade känts bättre. Kanske hade skammen varit ännu större då. Skammen hos den som stukat arslet. Det är exakt vad jag gjort. Helt plötsligt så låg jag där i trappen liksom. Och jag råder ingen att bryta röven, för det gör in i helvete ont hörrni. In i helvete ont.
Jag går som om jag tappat tvålen i en offentlig dusch. Om ni fattar vad jag menar. Att vända sig i sängen är ett litet helvete i sig, kantat av plågade "Aj aj aj aj aj". Det är synd om mig. Riktigt synd om mig.

7 kommentarer:

  1. Ja, det är synd om dig. All sympati från mig. Fast jag visste inte ens att diagnosen finns, men så vet jag så lite. En på miljarden som bryter den? Förresten, kan man köpa en sån där cool och skön tröja du har till höger?

    SvaraRadera
  2. Diagnosen har jag ställt själv, och tack och lov är jag på bättringsvägen. Inget benbrott med andra ord. Haha!

    Japp, klicka på tröjan så kommer du till webbshoppen!

    SvaraRadera
  3. Som våldsam stjärtfluss.

    SvaraRadera
  4. Krya på dig för i jösse namn. Arlset behöver man juh!

    SvaraRadera
  5. Stukat, vrickat eller brutit? Jag kan aldrig lära mig skillnaden. Var det på längden eller tvären det gick sönder? /P

    SvaraRadera
  6. @pelletsmaskinen - Ja, det är en djungel. Min uppfattning är dock att det är en stigande skala i allvar och smärta: Vrickat (lite lätt), Stukat (lite värre), brutit (the real deal).

    @Limpan - Jag kunde inte det. Typ de första två dagarna. Nu går det bra. Bara lite ont när jag växlar mellan dessa positioner.

    SvaraRadera