tisdag 8 september 2009

Begreppsförvirringen är total i det Ericssonska hemmet.

Jo, såhär var det. Att jag bad dottern att hämta en bricka åt mig från vardagsrummet. Vi skulle nämligen ha mys och äta middagen i soffan. Och i vardagsrummet finns brickan som liksom ska göra allt lite lättare rent logistiskt. Och jag menar, dottern är 5 jordsnurr. Nog fan ska hon veta vad en bricka är. Men ändå kommer hon tillbaka med en vas. En vas! Och jag säger, "Nej, gumman, det där är en vas. Jag menar en bricka. En BRICKA som man liksom ställer saker på. S t ä l l e r saker på. Okej?". Dottern är tyst en lång stund. Ser eftertänksam ut. Bekymrad. Men sedan lyser hon upp och säger: "... Jahaaaaa, mamma, nuuu vet jag ju vad du menar. En PLATTFORM!"

Ja, jo, det var ju ett annat ord för det...

5 kommentarer:

  1. Så självklart. Denotationen av bricka.

    SvaraRadera
  2. Ja, plattofrm låter mer logiskt =)

    SvaraRadera
  3. Haha...Fan Elvira...Sååå kul! Puss

    SvaraRadera
  4. Ja en form som är platt, plattform! Hur logiskt som helst! ;o)

    SvaraRadera