måndag 1 februari 2010

Vad som var menat att vara en gästblogg

Det här är en gammal gästblogg som skrevs för att publiceras hos Linda på http://blogg.alltombarn.se/innandufanns/ men av någon anledning passade det sig väl inte... Näevars, det var en tävling, och jag vann inte. Texten skrevs i augusti-september någongång. Ni som känner mig vet att det finns några grundläggande sakfel i den, men vid tillfället den skrevs så var det mesta absolut sanning.

Gästblogga alltså. Och Linda har gjort det lätt för sig. Välj vilket ämne ni vill, liksom. Lätt för Linda, svårt för mig. Jag skulle gissa att det blir en jävla massa bidrag om ungar. Det är ju lätt att blogga om ungar. Folk älskar ungar. Ungar och djur, det är det högt underhållningsvärde på. Det är det och förnedringsunderhållning som slår högst. Det vet man ju. Själv ägnar jag en stor del av min tid åt just förnedringsunderhållning. Det är jag bra på. Allt som oftast bloggar jag om sex. Eller ah. Bristen på sex ska jag väl ärligt erkänna. Så varför skulle jag inte blogga om det här också? Det gäller att göra det lätt för sig, right.

Vi börjar såhär: Jag får för fa-an (uttalas med undertryck och dubbla a:n liksom, ni fattar? Ja ni fattar.) aldrig ligga.

Så, då har jag sagt det. Och då fanns det väl i och för sig inte så himla mycket mer att tillägga, mer än att om det är någon som skulle kunna tänka sig ett mercyfuck så nås jag på: www.notonmyshift.se.

Du som hör av dig kommer få det trevligt kan jag lova. Ja, det vågar jag nästan lova alltså. Jag har nämligen hittat en spellista som någon satt ihop. Liggalistan kallas den. Och ja, det är exakt vad det låter som. En spellista i spotify som man ska göka till. Jag måste säga att det är med viss skepsis som jag nu lyssnar igenom den. Lady in Red liksom, känns inte den förbannat uttjatad? Jag menar, ända sedan man dansade med ett jävla kvastskaft (jo, alltså, inte bildligt talat, utan verkligen ett kvastskaft, jag var en loser redan som barn) på mellanstadiediscot, till att man för första gången hånglade med någon långhårig, rollspelande kommunistkille i högstadiet (han var faktiskt 3 år äldre!) har man ju haft den där musiken i bakgrunden. Och det är inte bra hörrni. Det är fan inte bra. Inte. Nej. Men okej, jag ska inte vara så jävla anti. Jag menar, ska jag få ligga så kan jag fan leva med Lady in red alltså. Okej, vad mer? Vad mer... Jo, Fix You med Coldplay. Jag vet inte. Vad säger ni? Ja, jo, okej då, fix me liksom. Risken är ju att det blir någon slags deppsex kanske. En genre som jag helt missat. Kanske man ska prova någon gång. Ja, låt gå för det.

Listan fortsätter och det är idel klassiker, blandat med lugna toner, givetvis finner vi Red Red Wine här, men också bubblare som Emilias Big Big Girl, som i alla fall skulle ge mig grav tjockisångest. Lite Roxette såklart, It must have been love, i sann Pretty Woman-anda, vem
vill inte känna sig som tagen från stritan liksom? Och sen, The Sound of Silence med Simon & Garfunkel, där kan jag ju bara anta att det vilar någon form av ironi bakom beslutet att ha med den låten. Jag menar, ljudet av tystnaden är det sista vi kommer höra under vår kärleksakt. Det vågar jag faktiskt lova.

Sen kommer den. Låten som skakar mina grundvalar. Som får mig att tappa alla koncept. För jag menar, jag fattar. Jag fattar hur man tänker när man väljer Lady In Red och It Must Have Been Love. Jag fattar det. Men sen kommer den. Och håll i er nu: Peps Persson - O'boy. Jag tar en tyst minut här. Låter er fundera. Upprepa det inom er. Begrunda det. .....O'boy! Vilket vackert väder, solen skiner idag! O'boy!

Jag funderar mycket på hur det där med att ligga till Peps Persson skulle vara. Göka, det är fan rätt ord i sammanhanget alltså. På min näthinna ser jag scener ur diverse farser, Stefan och Krister, tjolahopp i smörkolan! Hej vad det går! Eller typ om man skulle ta någon random porrfilm och snabbspola igenom. Gladsex! Två tummar upp! Och en flaska mer rom! Typ så.

Ligga till Peps Perssons O'boy alltså. Det är mitt erbjudande.

(Här hittar ni hela listan: www.liggalistan.se)

7 kommentarer:

  1. Den där listan är faktiskt lite läskig. Men OK, huvudsaken är att Ledin inte finns med. För det gör han väl inte, va? ;-)

    SvaraRadera
  2. Nej, tack och lov inte Ledin. Här är hela listan: http://open.spotify.com/user/zwant/playlist/0WChP2uTBwWdzYeJ18evuy

    SvaraRadera
  3. Hallå igen "Vira"!

    Nytt meddelande ifrån killen som en dag hoppas på att få gå arm i arm med dig över söders höjder.

    Skit i att ha en lista. Sätt på George Thorogoodes "Bad to the Bone" på CD-spelaren och tryck in knappen "Repeat". Klart" Hö hö.

    Oj, oj, nu får jag väl hela feministklubben på mig, för jag vill minnas att jag såg i någon tjejblogg nyligen att sådana där råösknull inte var så roliga, tydligen...

    SvaraRadera
  4. B.b.b.b.bad...

    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY

    ;-)

    SvaraRadera
  5. Eller kanske lägga till Rolling Stones, "Sex Drive"...

    http://www.youtube.com/watch?v=vMDGNCTLMD8

    och Dalbellos "Tango":

    http://www.youtube.com/watch?v=C7n-X9UyteM

    Vem vet, fortsättning kanske följer...

    SvaraRadera
  6. ...

    Madonna, "Vogue":

    http://www.youtube.com/watch?v=mNgSy8HGWkk

    och varför inte en hel samling med Billy Idol?

    Några förslag på enstaka låtar:

    "To be a lover"

    http://www.youtube.com/watch?v=wxl-vGT9WNs

    "Cradle of Love"

    http://www.youtube.com/watch?v=DPNYY12alW0

    SvaraRadera