tisdag 27 oktober 2009

Det var inte vackert

Min vän Andreas har startat en skrivarverkstad, på nätet. Här är vi ett gäng som skriver våra texter och, förhoppningsvis får de kommenterade med både beröm och konstruktiv kritik. Där skriver vi för att dela våra texter och utveckla vårat skrivande. Där kan ni nu läsa min senaste text, här kommer inledningen:

Det var inte vackert. Klockan hade slagit två och allt som kunde varit vackert och rent och äkta hade för längesedan dränkts i söta drinkar och skummande öl. En nedspilld klänning och ångorna från dansgolvet som för längesedan löst upp sminket jag lagt många timmar tidigare.
Det var inte vackert. De mjuka stolarna, musiken och den dämpade belysningen hade förlorat striden. De hade kämpat tappert, men förlorat mot det fula, fuktiga och illaluktande.
Och det blev inte vackrare för att jag la min hand på hans överarm där i baren. Men han var vacker. Han var vacker. Han vände sig om och såg på mig med ett snett leende och ena ögonbrynet höjt.
Läs vidare här: http://www.textverkstad.se/?p=22

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar