måndag 23 november 2009

6-årsdagen firas på White Room.

Jag får en inbjudan till fest på mailen. Det är Miranda och Stella-Li som fyller år och ska fira detta på AbsinthBar. It's gonna be awesome!!!

De fyller 4 år båda två. Alltså, underbart, de fyller fyra och ska ha fest på AbsinthBar. Det är så det ska gå till. Det enda jag lite irriterar mig på är att de väljer ett ställe på Kungsholmen, jag tycker ändå att vi bort i såpass fina områden att vi kan hålla oss till vårt. Varför inte Riche? Sturehof? Spy Bar? Det övergår mitt förstånd att man ska behöva åka till Kungsholmen för att fira brudarna.

Inbjudan föranledde en del diskussioner i hemmet om vart Molly ska hålla sin 6-årsfest i sommar. Jag föreslog Carmen och Lilla Fridhem eftersom det passar min studensplånbok bäst, men hon bara fnös. Nej, den gick inte. White Room eller Republik, i värsta fall caféet, säger hon lite slappt.

Molly har alltid varit en starfucker, jag fattar väl varför hon vill till White Room. Mitt sista förslag blir Pizzeria Dagobert och blicken jag fick då alltså. Om blickar kunde döda. Och hon ba: Men mamma, vilka hänger på Pizzeria Dagobert. Och jag ba: Tjaaaaeee.... Leffe, Kniv-Lasse och Benka... Och hon ba: Nej, just det, det blir White Room.


2 kommentarer:

  1. hahahahahahahahahahahahahahahahaha

    SvaraRadera
  2. Kan inte annat än älska dig oavsett om du är på riktigt eller ej!

    Roligaste kvinnliga bloggen jag någonsin läst. Inte för att jag läser särskilt många sådana regelbundet, men ändå.

    Synd dock att man inte har varit med och läst ifrån början. Blir ganska mycket att hämta igen om man skall läsa allt på en enda gång, men får väl ta det i omgångar. Känns också lite meningslöst att slänga in kommentarer i halvårsgamla inlägg.

    Hade du jobbat med stand up-comedy hade du piskat Babben så hårt!

    Puss på dig och jobba på - Du kommer att bli stor en dag! ;-)

    SvaraRadera